Regulamin internetowej sprzedaży biletów
§ 1
Postanowienia ogólne
- Niniejszy Regulamin określa zasady internetowej sprzedaży biletów przez Podlaski Instytut Kultury z siedzibą w Białymstoku przy Jana Kilińskiego 8, 15-089 Białystok, wpisany pod numerem 8 do rejestru instytucji kultury prowadzonego przez Województwo Podlaskie, NIP: 5421007120, (zwanym dalej „PIK”) na wydarzenia artystyczne organizowane lub współorganizowane przez PIK, przy wykorzystaniu informatycznego systemu internetowej sprzedaży biletów dostępnego za pośrednictwem Portalu.
- PIK zapewnia prawidłowe korzystanie z Portalu. W sprawach związanych z obsługą techniczną i infrastrukturą Portalu, kontakt z PIK odbywa się przez pocztę elektroniczną: online@pikpodlaskie.pl. PIK udziela odpowiedzi na maile do 7 dni roboczych.
- Kupujący jest zobowiązany do przestrzegania obowiązujących przepisów prawa i postanowień Regulaminu. Korzystanie z Portalu jest jednoznaczne z akceptacją Regulaminu.
- Regulamin jest dostępny na stronie internetowej PIK pod adresem https://pikpodlaskie.pl/regulamin-internetowej-sprzedazy-biletow/ i wchodzi w życie z dniem jego opublikowania.
§ 2
Definicje
- PIK – podmiot prowadzący i zarządzający Portalem, tj.: Podlaski Instytut Kultury z siedzibą w Białymstoku przy Jana Kilińskiego 8, 15-089 Białystok, wpisany pod numerem 8 do rejestru instytucji kultury prowadzonego przez Województwo Podlaskie, NIP: 5421007120, (zwany dalej „PIK”).
- Kupujący – podmiot korzystający z Portalu, który wyraża wolę zakupu biletu oferowanego przez PIK za pośrednictwem Portalu www.pikpodlaskie.pl.
- Regulamin – niniejszy regulamin.
- Portal – strona internetowa dostępna pod adresem www.pikpodlaskie.pl wraz z system internetowym służącym do zawierania umowy sprzedaży.
- Serwis – serwis internetowy prowadzony przez PayU pod adresem strony internetowej www.payu.pl, którego właścicielem jest PayU S.A. z siedzibą w Poznaniu, 60-166 Poznań, przy ul. Grunwaldzkiej 186, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000274399, NIP 779-23-08-495.
- Transakcja – wpłata pieniężna Kupującego dokonana za pośrednictwem Serwisu za bilet nabyty poprzez stronę internetową www.pikpodlaskie.pl
- RODO – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych) (dalej jako: „RODO”).
- Ustawa o prawie konsumenta – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. z 2020 r. poz. 287)
§ 3
Zasady i warunki korzystania z Portalu
- PIK zobowiązuje się do świadczenia usługi drogą elektroniczną w zakresie i na zasadach określonych w Regulaminie.
- Warunkiem skorzystania z Portalu jest:
-
- zaakceptowanie niniejszego Regulaminu przez Kupującego poprzez zaznaczenie widocznego na ekranie pola,
- posiadanie komputera lub urządzenia mobilnego z dostępem do sieci Internet i poprawnie skonfigurowanej przeglądarki internetowej.
- posiadanie poczty elektronicznej (e-mail).
- Kupujący jest zobowiązany do korzystania z Portalu zgodnie z przepisami prawa oraz Regulaminem, w sposób niezakłócający jego funkcjonowanie oraz do nieprzekazywania treści zabronionych przez przepisy prawa.
- Prawa i obowiązki PIK
-
- PIK ma prawo do odwołania wydarzenia w każdej chwili.
- PIK nie ponosi odpowiedzialności za skutki podania przez Kupującego nieprawdziwych lub błędnych danych w formularzu zamówienia.
- PIK nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia transmisji danych w trakcie dokonywania zakupu biletu.
- Prawa i obowiązki Kupującego:
-
- Kupujący może sprawdzić status realizacji zamówienia za pośrednictwem poczty elektronicznej.
- Kupujący może wydrukować bilet po potwierdzeniu realizacji zamówienia za pośrednictwem poczty elektronicznej lub może okazać bilet w formie elektronicznej na urządzeniu mobilnym przy wejściu na wydarzenie. Bilet posiada unikatowy numer i kod QR, który będzie użyty do weryfikacji w momencie wejścia na wydarzenie.
- Kod QR ważny jest tylko podczas pierwszego skanowania i tylko na dane wydarzenie. PIK nie ponosi odpowiedzialności w przypadku udostępnienia kodu QR osobom trzecim. PIK zastrzega sobie prawo odmowy wstępu na wydarzenie osobom posiadającym ten sam bilet.
- Bilet traci ważność z momentem skasowania lub zakończenia wydarzenia. Kupujący nie ma prawa do zwrotu biletu ani do zamiany biletu na inny termin lub inne wydarzenie po rozpoczęciu wydarzenia.
§ 4
Zasady sprzedaży biletów
- Umowa sprzedaży pomiędzy Kupującym a PIK zostaje zawarta po spełnieniu poniższych warunków: Złożenia przez Kupującego zamówienia on-line poprzez:
-
- wybór wydarzenia,
- wybór liczby biletów za pomocą przycisku „Kup bilet”,
- podanie danych wskazanych w formularzu zamówienia (imię i nazwisko/firma, telefon, e-mail, adres, kraj),
- sprawdzenie poprawności danych wpisanych w formularzu zamówienia,
- potwierdzenie dokonania zamówienia poprzez naciśnięcie widocznego na ekranie – przycisku „Kupuję i płacę”,
- otrzymanie drogą elektroniczną potwierdzenia przyjęcia zamówienia przez PIK.
- Uiszczenia przez Kupującego zapłaty elektronicznym przelewem bankowym, kartą kredytową/debetową lub z wykorzystaniem kodu BLIK.
- Otrzymania przez Kupującego potwierdzenia realizacji transakcji, tj.: odebrania biletu wysłanego przez PIK na adres poczty elektronicznej Kupującego w formie PDF, niezwłocznie po otrzymaniu potwierdzenia płatności za bilet. W przypadku braku wiadomości w głównym folderze konta pocztowego, PIK zaleca sprawdzenie folderu „spam” oraz pozostałych folderów.
- Złożenie zamówienia w systemie on-line może nastąpić do 3 godzin przed terminem rozpoczęcia wydarzenia, po tym czasie sprzedaż zostaje wyłączona. PIK zastrzega sobie możliwość zakończenia sprzedaży internetowej w każdej chwili bez podawania przyczyn.
- Nieopłacenie zamówienia przez Kupującego w ciągu 15 min. powoduje, że zamówienie zostaje anulowane.
- Sprzedaż prowadzona jest na terenie Rzeczpospolitej Polski.
§ 5
Płatności
- Płatności za bilety obsługuje PayU S.A. z siedzibą w Poznaniu, 60-166 Poznań, przy ul. Grunwaldzkiej 186, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000274399, NIP 779-23-08-495.
- Kupujący realizuje transakcję za pośrednictwem e-przelewu, kodu BLIK oraz karty płatniczej na konto Serwisu poprzez:
-
- wybór formy płatności: e-przelew, karta płatnicza, karta kredytowa/debetowa, kod BLIK,
- umieszczenie w tytule przelewu bankowego numeru Transakcji,
- po dokonaniu wpłaty Serwis informuje Kupującego i Sprzedającego o poprawnym wykonaniu płatności.
- Ceny biletów podawane są w złotych polskich i zawierają podatek VAT.
- W celu otrzymania faktury VAT, dokumentującej sprzedaż biletów, należy podczas składania zamówienia zaznaczyć opcję „Faktura imienna” lub „Faktura na firmę” w polu „Faktura VAT (opcjonalnie)” oraz podać niezbędne dane w sekcji „Dane płatności”.
- Brak możliwości zakupu biletu za pośrednictwem Portalu nie oznacza brak biletów w kasie PIK. Informacje na temat dostępnych biletów można uzyskać w kasie PIK, pod numerem telefonu: 85 740-37-11.
- Portal nie pozwala na zakup biletów ulgowych, co nie wyklucza ich dostępności w kasie PIK.
- Osoby dokonujące płatności za pośrednictwem banku zagranicznego winny uwzględnić koszty pośrednictwa bankowego.
- Bilet zakupiony na Portalu nie podlega zwrotowi ani zamianie na inny, za wyjątkiem przypadku odwołania wydarzenia przez PIK.
- W przypadku odwołania, zmiany terminu lub miejsca wydarzenia PIK informuje Kupującego niezwłocznie za pośrednictwem wiadomości e-mail lub poprzez opublikowanie komunikatu na stronie internetowej PIK.
- Zwrot biletu zakupionego za pomocą Portalu dokonywany jest na rachunek bankowy, z którego Kupujący dokonał płatności.
- Sprzedający udziela informacji o realizacji zamówienia w dni robocze, w godz. 8:00-15:00 za pośrednictwem poczty elektronicznej: online@pikpodlaskie.pl
§ 6
Procedura reklamacyjna
- Kupujący ma prawo złożyć reklamację dotyczącą funkcjonowania Portalu w formie pisemnej na adres: Podlaski Instytut Kultury w Białymstoku, Jana Kilińskiego 8, 15-089 Białystok lub w formie elektronicznej na adres: online@pikpodlaskie.pl.
- Reklamacja powinna zawierać dane osoby zgłaszającej reklamację, w szczególności imię i nazwisko (firmę), adres wraz z dokładnym opisem podstawy reklamacji.
- Reklamacja może dotyczyć w szczególności: nieprawdziwych informacji związanych z Wydarzeniem, błędnie działającego Portalu.
- PIK zobowiązuje się wysłać odpowiedź na reklamację w terminie 14 dni od daty otrzymania reklamacji.
- PIK informuje, iż zgodnie z art. 38 pkt. 12 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta w odniesieniu do umów o świadczenie usług związanych z wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi, jeżeli w umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia usługi, Kupującemu nie przysługuje prawo odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość.
§ 7
Przetwarzanie danych osobowych
Stosując się do Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych) (dalej jako: „RODO”), informujemy Panią/Pana, iż:
- Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest: Podlaski Instytut Kultury w Białymstoku, 15-089 Białystok, ul. Jana Kilińskiego 8, zwany dalej Administrator prowadzi operacje przetwarzania Pani/Pana danych osobowych.
- Wyznaczyliśmy Inspektora Ochrony Danych, z którym może się Pani/Pan skontaktować w sprawach ochrony swoich danych osobowych przez e-mail: iod@pikpodlaskie.pl lub pisemnie na adres naszej siedziby, wskazany w pkt 1.
- Cele oraz podstawy prawne przetwarzania danych osobowych:
Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celach:
a) związanych z zawarciem, realizacją i rozliczeniem umowy sprzedaży (wypełnieniem obowiązków podatkowych czy związanych z rachunkowością, archiwizacją), mającej za przedmiot zakup biletu od PIK, a także w celu prowadzenia postępowania reklamacyjnego czy w sprawach związanych z odstąpieniem od umowy. Podstawą przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. b i c
b) realizacji przysługującego nam prawa do dochodzenia roszczeń i obrony przed roszczeniami, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora (art.6 ust. 1 lit. f RODO). - Odbiorcy danych: Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane również przez podmioty, z którymi Administrator zawarł umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych, w szczególności w zakresie obsługi informatycznej, prawnej, księgowej, ochrony osób i mienia lub ochrony danych osobowych, a także przez podmioty, którym Administrator udostępnia dane osobowe na podstawie przepisów prawa, w szczególności organom ścigania, organom kontrolnym, organom podatkowym. Pani/Pana dane zostaną udostępnione podmiotowi obsługującemu internetowe płatności, tj. PayU S.A., który jest odrębnym administratorem Pani/Pana danych osobowych.
- Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest niezbędne do zawarcia umowy;
w przypadku niepodania tych danych, zawarcie umowy jest niemożliwe. W pozostałym zakresie Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane na podstawie udzielonej przez Panią/Pana zgody lub na podstawie innych przesłanek dopuszczalności przetwarzania wskazanych w art. 6 i 9 RODO. - Posiada Pani/Pan prawo do:
a) na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących, w tym prawo do uzyskania kopii danych,na podstawie art. 16 RODO prawo do żądania sprostowania (poprawienia) danych osobowych,
b) prawo do usunięcia danych – przysługuje w ramach przesłanek i na warunkach określonych w art. 17 RODO,
c) prawo ograniczenia przetwarzania – przysługuje w ramach przesłanek i na warunkach określonych w art. 18 RODO,
d) prawo do przenoszenia danych osobowych – przysługuje w ramach przesłanek i na warunkach określonych w art. 20 RODO,
e) prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania – przysługuje w ramach przesłanek i na warunkach określonych w art. 21 RODO,
f) prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych),
- Pani/Pana dane osobowe nie podlegają zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.
- Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez czas trwania umowy oraz przez wymagany w świetle obowiązującego prawa okres po jej wygaśnięciu, w celu archiwizowania danych lub dochodzenia roszczeń.
§ 8
Przepisy końcowe
- W zakresie nieuregulowanym przez Regulamin należy stosować przepisy prawa polskiego.
- Wszelkie spory będą rozstrzygane polubownie. Jeśli nie będzie to możliwe, spory będą rozstrzygane przez właściwy sąd powszechny.
- PIK zastrzega sobie prawo do zmiany postanowień Regulaminu a także funkcji Portalu bez konieczności powiadamiania Kupującego.
- Informacja o zmianie Regulaminu będzie publikowana na stronie www.pikpodlaskie.pl
- Regulamin wchodzi w życie z dniem opublikowania na stronie internetowej.