Jesteś na stronie: Instruktorzy teatralni – ankieta
Przejdź do menu głównego
Przejdź do treści
Szukaj
Menu główne
Instytut
Strategia rozwoju PIK
Wydarzenia
Aktualności
Oferta
Warsztaty
Zajęcia stałe w PIK – zapisy
Zespoły/grupy
Kamienica PIK – wnętrza
Wydawnictwa
Kontakt
Kup bilet
A
A
A
Strona główna
Instruktorzy teatralni – ankieta
Treść strony
Instruktorzy teatralni – ankieta
Instruktorzy teatralni – ankieta
1. Czy w Pani/Pana instytucji działa regularnie teatr amatorski, niezawodowy, koło teatralne?
*
a) tak
b) nie
2. Czy w Pani/Pana instytucji organizowane są regularnie działania teatralne (spektakle okolicznościowe, jasełka, akademie, konkursy recytatorskie)
*
a) tak
b) nie
3. Czy planuje Pan/Pani rozpoczęcie/wznowienie po pandemii regularnych prób teatru amatorskiego, niezawodowego, koła teatralnego?
*
a) tak
b) nie
c) nie dotyczy
4. Czy w Pani/Pana instytucji nad działaniami teatralnym czuwa:
*
a) jedna osoba
b) sztab wyznaczonych osób
c) za każdym razem inna osoba
d) osoba zatrudniona z zewnątrz na potrzeby takich działań
5. Dla jakiej grupy przeznaczone są zajęcia teatralne? (można podać więcej niż jedną odpowiedź)
*
a) dzieci przedszkolne / wczesnoszkolne (do 3 klasy)
b) dzieci ze szkoły podstawowej
c) młodzież szkół średnich
d) studenci
e) dorośli (25 lat – 60 lat)
f) seniorzy (60+)
g) nie dotyczy
6. Czy planuje Pani/Pan poszerzać swoją wiedzę i kompetencje poprzez udział w szkoleniach, kursach warsztatach (w tym warsztatach i szkoleniach online)?
*
a) tak
b) nie
c) nie dotyczy
7. Czy interesują Panią/Pana szkolenia teatralne w formie kursu, warsztatów, jednodniowych szkoleń?
*
a) tak - płatne i bezpłatne
b) tak - ale tylko bezpłatne
c) nie - nie jestem zainteresowana/zainteresowany
d) nie dotyczy
8. Czy interesują Panią/Pana szkolenia teatralne w formie kursu, warsztatów, jednodniowych szkoleń w formie tradycyjnej i/lub online?
*
a) tak - w formie tradycyjnej i online
b) tak - ale tylko w formie tradycyjnej
c) tak - ale tylko w formie online
d) nie - nie jestem zainteresowana/zainteresowany
e) nie dotyczy
9a. Jakimi formami teatru byłaby Pani zainteresowana/byłby Pan zainteresowany? (można podać więcej niż jedną odpowiedź)
*
dramatycznymi
lalkowymi / formy
ruchu / fizycznymi
pantomima / taniec
obrzędowymi
9b. Jakimi obszarami okołoaktorskimi byłaby Pani zainteresowana/byłby Pan zainteresowany? (można podać więcej niż jedną odpowiedź)
*
drama
ćwiczenia z zakresu dykcji, emisji
budowanie spektaklu od podstaw
ćwiczenia integrujące
improwizacja
inne, jakie
inne, jakie
9c. Jakimi obszarami teatralnymi byłaby Pani zainteresowana/byłby Pan zainteresowany? (można podać więcej niż jedną odpowiedź)
*
reżyseria światła
kostium
scena i obiekt
lalka teatralna
twórcze pisanie scenariuszy
adaptacja tekstu
budowanie sytuacji dramatycznej
muzyka w spektaklu
prawo autorskie / ZAiKS
inne, jakie
inne, jakie
10. Jakie terminy szkoleń byłyby dla Pani/Pana najbardziej dogodne?
*
a) w tygodniu w godzinach przedpołudniowych
b) w tygodniu w godzinach popołudniowych
c) w weekendy
d) nie dotyczy
11. W jakim jest Pani/Pan wieku?
*
a) mniej niż 25 lat
b) 25-35 lat
c) 35 – 60 lat
d) 60 +
12. Jakie ma Pani/Pan wykształcenie?
*
a) średnie - bez kursu instruktorskiego
b) średnie - z kursem instruktorskim
c) wyższe nieprofilowe (np. nauczyciel)
d) wyższe profilowe (animator kultury, magister sztuki, pedagog teatru, itd.)
13. Jakie doświadczenie ma Pani/Pan związane z działalnością w amatorskim ruchu teatralnym?
*
a) Posiadam duże doświadczenie zdobywane jako uczestniczka/uczestnik a później jako instruktorka/instruktor amatorskiego ruchu teatralnego
b) Posiadam średnie doświadczenie zdobywane jako uczestniczka/uczestnik a później jako instruktorka/instruktor amatorskiego ruchu teatralnego
c) Brak doświadczenia – jestem nowym instruktorem teatralnym bez doświadczeń w tej materii
d) Brak doświadczenia – zostałam wydelegowana/zostałem wydelegowany do pełnienia obowiązków związanych z działaniami teatralnymi w mojej instytucji
14. Jakie zaplecze posiada Pani/Pana instytucja do prowadzenia działalność związanej z amatorskim ruchem teatralnym? (można podać więcej niż jedną odpowiedź)
*
a) sala teatralna ze sceną
b) park oświetleniowy
c) garderoba
d) sala z lustrami/treningowa
e) sprzęt nagłaśniający
f) żaden z powyższych
g) nie dotyczy
15. Czy w budżecie Pani/Pana instytucji jest oddzielna pula przeznaczona na działania teatralne (zakup materiałów do realizacji scenografii, kostiumów, organizacje premier, konkursy recytatorskie, itp.)?
*
a) tak
b) nie
c) nie wiem
16. Czy kwota w budżecie na tego typu działania jest wystarczająca?
*
a) tak
b) nie
c) nie wiem
17. Jakie kwoty chciałaby Pani/chciałby Pan przeznaczyć na jednorazowe wydarzenie teatralne (premiera spektaklu/przegląd recytatorski)
*
a) do 1.000 PLN
b) od 1.000 do 3.000 PLN
c) od 3.000 do 7.000 PLN
d) powyżej 7.000 PLN
e) nie dotyczy
18. Czy w ramach przygotowania do premiery chciałaby Pani/chciałby Pan korzystać z fachowej pomocy? (można podać więcej niż jedną odpowiedź)
*
a) reżysera teatrów niezawodowych
b) aktora
c) scenografa
d) choreografa
e) muzyka
f) mistrza świateł
g) akustyka
h) nie dotyczy
19. Czy tekst, na którym bazuje Pani/Pan przygotowując spektakl jest:
*
a) adaptacją
b) tekstem na wolnej licencji
c) sztuką autorską
d) nie dotyczy
20. Czy w zasobach ludzkich Pani/Pana instytucji znajdują się osoby, które mogą pomóc przy realizacji spektaklu? (promocja, akustyk, osoba od światła, plastyk, itd.)
*
a) tak
b) nie
c) nie wiem
21. Czy w kontaktach (uczestnicy zajęć, rodzice, dziadkowie, koło gospodyń, klub seniora, itd.) Pani/Pana instytucji znajdują się osoby które mogą pomóc przy realizacji spektaklu? (promocja, akustyk, osoba od światła, plastyk, itd.)
*
a) tak
b) nie
c) nie wiem
22. Czy w działaniach teatralnych oczekuje Pani/Pan wsparcia merytorycznego ze strony pracowników Podlaskiego Instytutu Kultury w Białymstoku?
*
a) tak. Proszę napisać jakiego rodzaju wsparcia Pani/Pan oczekują
a) tak. Proszę napisać jakiego rodzaju wsparcia Pani/Pan oczekują
b) nie
c) nie wiem
23. Czy interesują Panią/Pana cykliczne spotkania wspierające pracę instruktorów teatralnych jak konferencje, kongresy, szkolenia, warsztaty, przeglądy spektakli?
*
a) tak
b) nie
c) nie dotyczy
Proszę o Pani/Pana opinie dotyczące amatorskiego ruchu teatralnego:
*
Czy istnieje w województwie podlaskim amatorski ruch teatralny
Zdecydowanie się nie zgadzam
Raczej się nie zgadzam
Nie mam zdania
Raczej się zgadzam
Zdecydowanie się zgadzam
*
Czy amatorski ruch teatralny jest zinstytucjonalizowany?
Zdecydowanie się nie zgadzam
Raczej się nie zgadzam
Nie mam zdania
Raczej się zgadzam
Zdecydowanie się zgadzam
*
Czy jest potrzeba działalności takiego ruchu?
Zdecydowanie się nie zgadzam
Raczej się nie zgadzam
Nie mam zdania
Raczej się zgadzam
Zdecydowanie się zgadzam
*
Czy istnieje możliwość pokazania szerszemu gronu efektów pracy teatrów amatorskich?
Zdecydowanie się nie zgadzam
Raczej się nie zgadzam
Nie mam zdania
Raczej się zgadzam
Zdecydowanie się zgadzam
*
Czy jest wystarczająca liczba szkoleń/warsztatów dla instruktorów teatralnych w województwie podlaskim?
Zdecydowanie się nie zgadzam
Raczej się nie zgadzam
Nie mam zdania
Raczej się zgadzam
Zdecydowanie się zgadzam
*
Czy istnieje wsparcie merytoryczne dla amatorskich grup teatralnych?
Zdecydowanie się nie zgadzam
Raczej się nie zgadzam
Nie mam zdania
Raczej się zgadzam
Zdecydowanie się zgadzam
*
Czy są przeznaczone odpowiednie środki na amatorską działalność teatralną?
Zdecydowanie się nie zgadzam
Raczej się nie zgadzam
Nie mam zdania
Raczej się zgadzam
Zdecydowanie się zgadzam
*
Czy istnieje społeczne zapotrzebowanie na działalność amatorskich teatrów?
Zdecydowanie się nie zgadzam
Raczej się nie zgadzam
Nie mam zdania
Raczej się zgadzam
Zdecydowanie się zgadzam
*
Czy działalność teatrów amatorskich rezonuje w opinii publicznej?
Zdecydowanie się nie zgadzam
Raczej się nie zgadzam
Nie mam zdania
Raczej się zgadzam
Zdecydowanie się zgadzam
*
Czy działalność teatrów amatorskich integruje społeczności lokalne?
Zdecydowanie się nie zgadzam
Raczej się nie zgadzam
Nie mam zdania
Raczej się zgadzam
Zdecydowanie się zgadzam
25. Proszę opisać w paru zdaniach/równoważnikach zdań, co skłoniło Panią/Pana do wybrania tej ścieżki zawodowej.
*
26. Proszę z poniższych kompetencji zaznaczyć Pani/Panu najbliższe.
*
Otwartość
Nie posiadam
Posiadam ale w niewielkim stopniu
Nie wiem czy posiadam
Pracuję nad tym
To moja kompetencja i cecha charakteru
*
Komunikatywność
Nie posiadam
Posiadam ale w niewielkim stopniu
Nie wiem czy posiadam
Pracuję na tym
To moja kompetencja i cecha charakteru
*
Umiejętność współpracy
Nie posiadam
Posiadam ale w niewielkim stopniu
Nie wiem czy posiadam
Pracuję na tym
To moja kompetencja i cecha charakteru
*
Charyzma
Nie posiadam
Posiadam ale w niewielkim stopniu
Nie wiem czy posiadam
Pracuję na tym
To moja kompetencja i cecha charakteru
*
Inicjatywa
Nie posiadam
Posiadam ale w niewielkim stopniu
Nie wiem czy posiadam
Pracuję na tym
To moja kompetencja i cecha charakteru
*
Umiejętność analizowania potrzeb
Nie posiadam
Posiadam ale w niewielkim stopniu
Nie wiem czy posiadam
Pracuję na tym
To moja kompetencja i cecha charakteru
*
Entuzjazm
Nie posiadam
Posiadam ale w niewielkim stopniu
Nie wiem czy posiadam
Pracuję na tym
To moja kompetencja i cecha charakteru
*
Dynamizm
Nie posiadam
Posiadam ale w niewielkim stopniu
Nie wiem czy posiadam
Pracuję na tym
To moja kompetencja i cecha charakteru
*
Innowacyjność
Nie posiadam
Posiadam ale w niewielkim stopniu
Nie wiem czy posiadam
Pracuję na tym
To moja kompetencja i cecha charakteru
*
Poczucie humoru
Nie posiadam
Posiadam ale w niewielkim stopniu
Nie wiem czy posiadam
Pracuję na tym
To moja kompetencja i cecha charakteru
27. Proszę zaznaczyć ważność kompetencji, które uważa Pani/Pan za najbardziej istotne w pracy instruktora teatralnego w skali od 1 do 10, gdzie 10 określa najbardziej ważne.
A. Znajomość teorii dotyczącej historii teatru oraz współczesnego życia teatralnego
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
B. Znajomość i umiejętność praktycznego zastosowania technik emisji głosu
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
C. Kompetencje organizowania społeczności w celu kreatywnej zmiany ról i postaw
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
D. Umiejętność tworzenia i organizacji pracy zespołów teatralnych, kierowania tymi zespołami, w celu uzyskania określonego efektu pedagogicznego
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
E. Umiejętność przygotowania scenografii / kostiumów / lalek / obiektów w działaniach twórczych
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
F. Umiejętność pisania scenariuszy i reżyserii różnych form teatralnych
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
G. Umiejętności interpretacyjne tekstów – wiersza, prozy oraz przekazywania tej wiedzy
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
H. Umiejętność wykorzystywania metody teatralnej i dramowej w rozwoju osobowości uczestników zajęć
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
I. Wiedza na temat metodyki zajęć taneczno-ruchowych – muzyka, emocje
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
J. Umiejętność wykorzystania dźwięku, rytmu i muzyki w budowaniu spektaklu
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
K. Umiejętność wykorzystania zmysłów do pobudzania wyobraźni
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
L. Umiejętność odkrywania i wykorzystania przestrzeni
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Ł. Umiejętności komunikacyjne
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
M. Kompetencje pedagogiczne
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
N. Umiejętności przywódcze
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
28. Proszę o Pani/Pana sugestie, opinie, inspiracje związane z amatorskim ruchem teatralnym
*
Wyślij