Jesteś na stronie: Cyberzaburzenia – zjawisko, psychospołeczne konteksty, diagnozowanie, profilaktyka, podstawy terapii – Szkolenie BMK
Ładowanie Wydarzenia

Cyberzaburzenia – zjawisko, psychospołeczne konteksty, diagnozowanie, profilaktyka, podstawy terapii - Szkolenie BMK

Cyberzaburzenia – zjawisko, psychospołeczne konteksty, diagnozowanie, profilaktyka, podstawy terapii - Szkolenie BMK
Data
14 października 2025
Czas
godz. 10:00

Szczegóły

Szkolenie o cyberzaburzeniach. Kolejna propozycja w ramach Bardzo Młodej Kultury.

 

W ramach programu Bardzo Młoda Kultura zapraszamy na bezpłatne szkolenie dotyczące świata cyfrowego, który niewątpliwie stał się integralną częścią naszego życia społecznego. Ponieważ nie da się go ignorować, trzeba nauczyć się w nim bezpiecznie funkcjonować. Pomoże nam w tym prof. Mariusz Z. Jędrzejko, który opowie, jak wprowadzać dzieci w cyfrowy świat w sposób, który pozwoli uniknąć zagrożeń i pułapek. Dowiemy się, czym są technologie cyfrowe i dlaczego tak łatwo można się od nich uzależnić. Ten problem często dotyczy najmłodszych użytkowników Internetu, ale dorośli równie często nie dostrzegają sygnałów świadczących o niebezpiecznym przekraczaniu granicy między tym, co rzeczywiste a tym, co wirtualne. Trzeba nauczyć się stawiać te granice i konsekwentnie ich się trzymać. Trzeba też wiedzieć, kiedy i gdzie szukać profesjonalnej pomocy. Szkolenie, które proponujemy na pewno będzie tu doskonałą wskazówką. Prowadzący podzieli się z nami swoją wiedzą i doświadczeniem, a solidna porcja wiedzy, którą otrzymamy z pewnością ułatwi poruszanie się w cyfrowym świecie.

 

Formularz zgłoszeniowy

 

 

dr hab. Mariusz Z. Jędrzejko – profesor Akademii Piotrkowskiej, pedagog specjalny i społeczny, logoterapeuta, antropolog współczesności. Kieruje Ośrodkiem Wsparcia dla Dzieci i Dorosłych z Zaburzeniami i Uzależnieniami w Józefowie.

 

Szkolenie odbędzie się w naszej kamienicy przy ul. Jana Kilińskiego 8. Zapraszamy.

 

Program:

14 października 2025, godz. 10.00 – 15.00

Cyberzaburzenia – zjawisko, psychospołeczne konteksty, diagnozowanie, profilaktyka, podstawy terapii. Technologie cyfrowe a rozwój emocjonalny i edukacyjny dzieci i młodzieży.

Wprowadzenie – cyfryzacja świata a życie społeczne człowieka

Część 1. Psychospołeczne uwarunkowania wpływu nowych technologii cyfrowych na dzieci. Od rozwoju do ryzyka.

  • Kultura cyfrowa i jej konsekwencje
  • Mózg dziecka a ekrany – lawiny dopaminowe
  • Kiedy technologie cyfrowe zwijają a kiedy rozwijają
  • Znaczenie jednolitych postaw rodzicielskich w wprowadzaniu dziecka w cyfrowy świat
  • Jak wprowadzać dziecko w urządzenia ekranowe i Internet – optymalne rozwiązania

Część 2. Mechanizmu uzależnień u dzieci.

  • Rozwój uzależnień u dzieci – ścieżki
  • Dlaczego dzieci uzależniają się szybciej
  • Wsparcie dziecka uzależnionego – znaczenie konsekwencji w postępowaniu rodziców

Część 3. Cyberzaburzenia – cyberuzależnienia – jak diagnozować w domu i szkole? Delegacje dla praktyki.

  • Sygnały cyberzaburzeń w zachowaniach dziecka
  • Domowy test cyberzaburzeń
  • Znaczenie kontraktu cyfrowego
  • Modelowanie relacji dzieci – technologie ekranowe i cyfrowe sieci społeczne
  • Postępowanie rodziców sytuacjach kryzysowych
  • Terapia oparta o logoterapię

 

Zakończenie. Delegacje profilaktyczne.

Organizator

Telefon
tel. 85 740 37 25, tel. 85 740 37 28,
Email
bmk@pikpodlaskie.pl

Miejsce

Jana Kilińskiego 8, 15-089 Białystok, Poland
Telefon
504078846