Diagnoza stanu edukacji kulturowej w woj. podlaskim

Diagnoza stanu edukacji kulturowej w woj. podlaskim

Zanim tegoroczna edycja Bardzo Młodej Kultury ruszy na dobre, zachęcamy do przeczytania lub ponownego zapoznania się z dwiema diagnozami, które powstały w ramach programu realizowanego przez Podlaski Instytut Kultury wspólnie z Narodowym Centrum Kultury. Diagnozy zostały przygotowane przez Fundację SocLab przy współpracy Podlaskiego Instytutu Kultury. Skupiają się one na stanie edukacji kulturowej w województwie podlaskim. Pierwsza z nich powstała w 2016 roku, kiedy startował trzyletni program Bardzo Młoda Kultura. Druga została zaś opracowana w 2019 roku, kiedy ruszyła też druga edycja programu BMK (także trzyletnia); skupia się ona szczególnie na działaniach prowadzonych w latach 2016–2018 w ramach pierwszej odsłony programu. Zachęcamy również do zapoznania się z innymi dokumentami i raportami analizującymi m.in. potrzeby szkoleniowe kadr kultury oraz wybrane problemy zarządzania instytucjami kultury w województwie podlaskim wobec Programu „Podlaski Pomost Kultury”. Można je znaleźć na stronie www.bmkpodlaskie.pl, w zakładce Materiały.

Diagnoza stanu edukacji kulturowej w województwie podlaskim – 2016
Diagnoza stanu edukacji kulturowej w województwie podlaskim – 2019