„Nowe metody i technologie w projektowaniu kultury” – studia podyplomowe WSE i PIK

Wraz z Wyższą Szkołą Ekonomiczną w Białymstoku zapraszamy na studia podyplomowe „Nowe metody i technologie w projektowaniu kultury”. Zajęcia rozpoczną się w październiku 2020 roku.

Celem studiów jest przedstawienie najnowszych metod i narzędzi komunikacji w instytucjach kultury. Słuchacze będą mieli możliwość doskonalenia warsztatu pracy zgodnie z najnowszymi trendami i potrzebami odbiorców. Znaczna część zajęć będzie realizowana w formie praktycznej. Dyskusje prowadzone w trakcie zajęć pozwolą na wymianę doświadczeń i nawiązanie kontaktów, które posłużą w dalszej karierze zawodowej. Studia kierowane są do osób, które chcą swoją karierę zawodową związać z szeroko rozumianym rynkiem kultury.

Łączna liczba godzin na studiach (tryb zaoczny, 2 semestry): 262
formy zajęć: wykłady, ćwiczenia, warsztaty
sposób ocenienia wyników nauczania: zaliczenia z przedmiotów, praca dyplomowa
termin rozpoczęcia zajęć: październik 2020 r. (lub po zebraniu się grupy)
czesne za studia: 4 900 zł + 100 zł wpisowego

Szczegółowe informacje, podanie o przyjęcie na studia oraz plan zajęć dostępne są na stronie Wyższej Szkoły Ekonomicznej w Białymstoku: http://www.wse.edu.pl

Wykładowcy:

Sylwia Żółkiewska

Czy wiesz, że narzędzia cyfrowe, takie jak gry i aplikacje mobilne i webowe, wirtualna i rozszerzona rzeczywistość czy sztuczna inteligencja, są coraz częściej stosowane w projektowaniu oferty kulturalnej i edukacyjnej instytucji i organizacji? Technologie te mogą pomóc menedżerom kultury i animatorom w urozmaiceniu zajęć i warsztatów i stać się pretekstem do rozwijania poczucia własnej wartości, kreatywności, a także podnoszenia kompetencji cyfrowych u różnych grup odbiorców.
O tym opowie Sylwia Żółkiewska – projektantka, edukatorka, trenerka i animatorka kultury, autorka wielu publikacji dotyczących zastosowania nowych technologii w kulturze i edukacji.

Mariusz Bieciuk

Czy wiesz, że dobrze zrobiona digitalizacja pozwoli oddać nie tylko wygląd, ale też ducha i historię skopiowanego materiału? Jak digitalizować materiały archiwalnego zasady poprawnego opisu zgodnego z przyjętymi standardami czy sposoby przechowywania archiwaliów – fizycznych i zdigitalizowanych. Omówione zostaną też zasady udostępniania, w tym podstawy prawa autorskiego z punktu widzenia autora, właściciela i archiwisty.
O tym opowie Mariusz Bieciuk – archiwista, członek zarządu Polskiego Towarzystwa Historii Mówionej, specjalista ds. archiwum historii mówionej miasta i regionu w Białostockim Ośrodku Kultury.

Adam Dębski

Czy wiesz, że współczesne badania wskazują, że konsumenci czują się przesyceni reklamami i zapamiętują coraz mniej z nich? Jak wobec tego tworzyć treści marketingowe i jak je przekazywać, aby dotrzeć do świadomości odbiorcy?
O tym opowie Adam Dębski, socjolog, wieloletni rzecznik prasowy i doradca medialny, obecnie dyrektor regionalny odpowiedzialny za sprzedaż i marketing w sektorze B2C.

Andrzej Ryczkowski

Czy wiesz, że sukces Twojego wydarzenia zależy w dużej mierze od zainteresowania użytkowników mediów społecznościowych w różnych kanałach? Jak zaangażować społeczność Twittera? Co pokazać na Facebooku? Czego na pewno nie wolno na Instagramie? Jak pokazać Twój event na kanale w serwisie You Tube?
O tym opowie Andrzej Ryczkowski – dziennikarz radiowy, doktor nauk społecznych, wykładowca, autor kilkudziesięciu publikacji naukowych i branżowych z zakresu komunikacji medialnej, nowych mediów i badań słuchalności radia.

Grzegorz Jędrek

Czy wiesz, że generacja Z video ogląda głównie online? Ich odbiór mediów jest inny niż starszych pokoleń i najprawdopodobniej dlatego czasem mamy wrażenie, jakby młodsi i starsi żyli w dwóch alternatywnych rzeczywistościach. By ich pogodzić, te same historie powinny być opowiadane w różnych kanałach.
O tym opowie Grzegorz Jędrek – specjalista od nowych mediów, social mediów i PR, copywriter, autor bloga o PR i marketingu kultury wniedoczasie.pl.

Monika Karbowska

Czy wiesz, że projektant graficzny tworzy nie tylko „ładne obrazki”, ale także odpowiada za skuteczną komunikację wizualną?  Jak obsługiwać edytory graficzne i jak projektować dla sektora kultury?
O tym opowie Monika Karbowska – aktywna projektantka graficzna, absolwentka studiów magisterskich na Akademii Sztuk Pięknych im. Władysława Strzemińskiego w Łodzi; tworząca m.in. identyfikacje wizualne brandów i projekty serwisów internetowych oraz kreatywne projekty dla sektora kultury.

Andrzej Arseniuk

Czy wiesz, że jest coś takiego jak „design thinking”? Fajnie to brzmi? Co można z tym zrobić? Jak przełożyć innowacyjny pomysł na gotowe rozwiązanie w przestrzeni kultury?
O tym opowie Andrzej Arseniuk – specjalista od PR w kulturze, historyk, muzealnik, twórca własnej marki  w kulturze.