Szczegóły
30–31 marca 2022 roku – dwudniowe szkolenie z konfiguracji i optymalizacji systemu nagłośnienia.
Zajęcia poprowadzi Marcin „Marcel” Płoński. Szkolenie będzie trwało od 8.00 do 16.00, w Spodkach PIK przy ulicy św. Rocha 14 w Białymstoku.
Koszt udziału w szkoleniu jednej osoby to 400 zł netto. Warunkiem udziału w szkoleniu jest dostarczenie osobiste lub przesłanie pocztą, faksem lub drogą elektroniczną wypełnionego formularza zgłoszeniowego oraz opłacenie kosztów udziału w szkoleniu do dnia 29 marca 2022 r.
Zgłoszenia należy kierować na adres:
Podlaski Instytut Kultury w Białymstoku
ul. św. Rocha 14
15-879 Białystok
fax 85 7403719
e-mail: a.szydlowski@pikpodlaskie.pl
Formularz zgłoszeniowy
Zgoda rodzica lub opiekuna prawnego
Wpłat należy dokonywać na numer rachunku bankowego: 80 1240 5211 1111 0000 4928 4175, tytułem: „za warsztaty Scena bez tajemnic”. Organizator zapewnia niezbędny sprzęt i materiały szkoleniowe, a także serwis kawowy z przekąskami w miejscu szkolenia. Liczba miejsc jest ograniczona. O przyjęciu decyduje kolejność zgłoszeń. Przyjęcie zgłoszenia i zakwalifikowanie do szkolenia organizator potwierdzi, przesyłając informację na podany w formularzu zgłoszeniowym numer faksu i e-mail.
Szczegółowych informacji udziela Artur Szydłowski (Dział Spodki), tel. 501 361 766, a.szydlowski@pikpodlaskie.pl.
Marcin ,,Marcel” Płoński – od ponad 20 lat w branży audio. Początek jego działalności to praca w największej wówczas w regionie firmie nagłośnieniowej AYA. Współzałożyciel, współwłaściciel oraz realizator w studiu nagraniowym. Do tej pory realizuje nagrania i koncerty, zajmuje się miksami oraz masteringiem nagrań. Aktualnie jest realizatorem zespołu Batushka. Przez ponad 15 lat był realizatorem zespołu Hunter oraz od ponad ośmiu lat brytyjskiej formacji Red Box. Współpracował z grupą Pogodno, Jackiem Kleyffem i Orkiestrą Na Zdrowie, Dodą, Stanisławem Sojką, Ewą Bem, Ryszardem Rynkowskim, Anią Wyszkoni, Decapitated oraz wieloma innymi artystami. W swoim dorobku posiada szereg nagrań live z orkiestrami symfonicznymi (m.in. Sinfonia Varsovia oraz Narodowa Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia), a także wielośladowe rejestracje koncertowe i postprodukcja w formacie sourround 5.1 (m.in. z zespołem Hunter). Obsługuje szereg dużych festiwali i koncertów jako realizator FOH oraz inżynier systemów nagłośnieniowych.
DZIEŃ I
- Podstawowe zasady konfiguracji prostego systemu nagłośnieniowego (omówienie zasad na podstawie systemu line-array oraz point source).
- Konfiguracja modułów niskotonowych (przykłady różnych układów oraz ich zastosowania w zależności od warunków).
- Przygotowanie projektu systemu nagłośnieniowego w oparciu o programy predykcyjne (tworzenie projektu instalacji i konfiguracji systemu nagłośnienia dla konkretnego miejsca, narzędzia wykorzystywane podczas instalacji).
- Instalacja systemu nagłośnienia zgodnie z powstałym projektem.
- Okablowanie (rodzaje połączeń, dystrybucja sygnałów).
- Zarządzanie systemem za pomocą procesora sygnałowego oraz układów DSP w nowoczesnych wzmacniaczach mocy.
DZIEŃ II
- Rozbudowa systemu nagłośnieniowego o dodatkowe elementy: wykorzystanie dodatkowych modułów dla dokładnego pokrycia dźwiękiem nagłaśnianego audytorium („front-fill”, „out-fill”, „center-fill”, strefy).
- Instalacja i okablowanie dodatkowych elementów systemu.
- Strojenie podstawowego systemu oraz zestrojenie go z dodatkowymi elementami.
- Przygotowanie stołu mikserskiego optymalnie dla zaprojektowanej instalacji.
- Narzędzia do kontroli i wprowadzania zmian w trakcie trwania wydarzenia.