Szczegóły
Czym w praktyce jest rozwój publiczności? Kim jest publiczność?
Wzrost uczestnictwa w życiu kulturalnym i artystycznym stanowi kluczowe wyzwanie dla otwartego i włączającego społeczeństwa europejskiego, a rozwój publiczności zależy od gotowości i umiejętności każdej organizacji do stawiania ludzi w centrum wszystkich swoich działań. Dodatkowym wyzwaniem jest wychowanie świadomego odbiorcy kultury, co nie jest możliwe bez zachęcenia młodych ludzi do udziału w proponowanych wydarzeniach kulturalnych i artystycznych. To podejście nabrało obecnie jeszcze większego znaczenia, ponieważ kolejne kryzysy zmuszają nas do zajęcia się w sposób systemowy rolą kultury w dynamicznie zmieniającym się świecie. W czasach niepewności i poczucia zagrożenia, kultura i podejmowane w jej obszarze działania, mogą umożliwić rozładowanie tego typu emocji. Dotarcie do różnych grup odbiorców niezależnie od ich wieku, płci czy profesji, staje się tu jednym z głównych zadań. Zachęcenie zróżnicowanej publiczności do czynnego udziału w proponowanej przez instytucje kultury ofercie jest zadaniem trudnym, ale nie niemożliwym, co udowodnimy podczas warsztatów.
Czym w praktyce jest rozwój publiczności? Kim jest publiczność? Jak świadomie, strategicznie i holistycznie budować relacje pomiędzy instytucją kultury a społecznością, uwzględniając cele artystyczne, finansowe i społeczne organizacji? W jaki sposób badać potrzeby publiczności?
Podczas warsztatu porozmawiamy o wyzwaniach związanych z budowaniem relacji z publicznością, ale też nasze spotkanie będzie okazją do podzielenia się doświadczeniem i dobrymi praktykami.
Zapraszamy na szkolenie do Spodków PIK, które potrwa od godz. 9:00 do 16:00.
Uczestnictwo w szkoleniu będzie bezpłatne i będzie zorganizowane w ramach programu „Kultura-Interwencje 2022”.
Limit miejsc został wyczerpany.
Prowadząca:
Magdalena Sadura – Menedżerka kultury, kulturoznawczyni, trenerka i facylitatorka. Specjalistka w zakresie komunikacji, koordynatorka i producentka międzynarodowych projektów teatralnych i interdyscyplinarnych. Ekspertka i konsultantka w obszarach budowania strategii komunikacji, networkingu, sprawnie działających zespołów i rozwoju publiczności. Trenerka rozwoju publiczności i członkini warszawskiej sieci ADESTE zrzeszającej praktyków i praktyczki AD.
Obserwuje trendy zmian w kulturze, przede wszystkim te związane z demokratyzacją instytucji kultury oraz modelami nowoczesnych partnerstw na styku kultury i biznesu. Absolwentka studiów podyplomowych „Komunikacja Społeczna i Public Relations” oraz międzynarodowego szkolenia „Culture Management Programme”. Współpracowała między innymi z z Instytutem Adama Mickiewicza, Instytutem Teatralnym im. Zbigniewa Raszewskiego, Narodowym Instytutem Audiowizualnym, Instytutem im. Jerzego Grotowskiego, ESK Wrocław 2016, Kolektywem Badawczym, Fundacją Obserwatorium, Fundacją Bęc Zmiana, Fundacją Avant Art Festival, Chórem Kobiet Marty Górnickiej, Warsaw Dance Department, Miastem Gdańsk oraz warszawskimi domami kultury.
Szkolenie zostanie zorganizowane w ramach programu „Kultura-Interwencje 2022”.