Treść strony

Szkolenia

Podlaski Instytut Kultury organizuje cykliczne, odpłatne szkolenia z różnorodnej tematyki związanej z działalnością sektora kultury. Skierowane są zarówno do pracowników instytucji kultury, stowarzyszeń oraz osób indywidualnych. Odnoszą się do obszarów zarówno bezpośrednio związanych z zarządzaniem instytucją kultury, podnoszeniem kompetencji zawodowych jej kadry (jak np. zarządzanie projektami), ale też do metod skutecznej komunikacji w wystąpieniach publicznych, czy unikania wypalenia zawodowego. Każdorazowo trenerami są osoby z wieloletnim doświadczeniem w sektorze kultury i organizacjach pozarządowych.

Rekrutacja rozpocznie się na dwa tygodnie przed planowanym szkoleniem przez formularz zgłoszeniowy umieszczony na stronie www.pikpodlaskie.pl

Termin szkolenia oraz prowadzący może ulec zmianie z przyczyn niezależnych od Organizatora.  

Najbliższe szkolenia:

Amatorskie studio youtubera/podcastera

Formularz zgłoszeniowy.

termin: 13 maja 

Chcesz stworzyć studio nagrań do prezentacji własnej twórczości lub oferty kulturalnej swojej instytucji? Zamierzasz tworzyć podcasty, vlogi lub zakładasz kanał na YouTube? A może realizujesz szkolenia online? Podczas szkolenia dowiesz się jak bez angażowania wielkiego budżetu właściwie zaaranżować miejsce do transmisji, przygotować sprzęt do dźwięku i obrazu oraz oprogramowanie w wersji niskobudżetowej.  

Prowadząca:

Marta Rogalewska – project managerka, strateżka, analityczka, współzałożycielka dwóch agencji kreatywno-technologicznych. Współtwórczyni programu szkoleniowego Gold&Finch. Od kilkunastu lat związana z branżą interaktywną. Opracowywała strategie oraz koordynowała realizację wdrożeń technologicznych i działań marketingowych dla takich marek jak Red Bull, Jim Beam, EY, Credit Agricole, Citi, Hasbro i wielu innych. Wykładowca akademicki na Politechnice Białostockiej (kierunek: Marketing Internetowy i studia MBA).

Rozwój publiczności (audience development) 

Formularz zgłoszeniowy

termin: 23 czerwca

Czym w praktyce jest rozwój publiczności? Kim jest publiczność? Jak świadomie, strategicznie i holistycznie budować relacje pomiędzy instytucją kultury a społecznością, uwzględniając cele artystyczne, finansowe i społeczne organizacji? W jaki sposób badać potrzeby publiczności?

Wzrost uczestnictwa w życiu kulturalnym i artystycznym stanowi kluczowe wyzwanie dla otwartego i włączającego społeczeństwa europejskiego, a rozwój publiczności zależy od gotowości i umiejętności każdej organizacji do stawiania ludzi w centrum wszystkich swoich działań. To podejście nabrało obecnie jeszcze większego znaczenia, ponieważ kolejne kryzysy zmuszają nas do zajęcia się w sposób systemowy rolą kultury w dynamicznie zmieniającym się świecie.

Podczas warsztatu porozmawiamy o wyzwaniach związanych z budowaniem relacji z publicznością, ale też nasze spotkanie będzie okazją do podzielenia się doświadczeniem i dobrymi praktykami.

Prowadząca:


Magdalena Sadura – Menedżerka kultury, kulturoznawczyni, trenerka i facylitatorka. Specjalistka w zakresie komunikacji, koordynatorka i producentka międzynarodowych projektów teatralnych i interdyscyplinarnych. Ekspertka i konsultantka w obszarach budowania strategii komunikacji, networkingu, sprawnie działających zespołów i rozwoju publiczności. Trenerka rozwoju publiczności i członkini warszawskiej sieci ADESTE zrzeszającej praktyków i praktyczki AD. 

Obserwuje trendy zmian w kulturze, przede wszystkim te związane z demokratyzacją instytucji kultury oraz modelami nowoczesnych partnerstw na styku kultury i biznesu. Absolwentka studiów podyplomowych „Komunikacja Społeczna i Public Relations” oraz międzynarodowego szkolenia „Culture Management Programme”. Współpracowała między innymi z z Instytutem Adama Mickiewicza, Instytutem Teatralnym im. Zbigniewa Raszewskiego, Narodowym Instytutem Audiowizualnym, Instytutem im. Jerzego Grotowskiego, ESK Wrocław 2016, Kolektywem Badawczym, Fundacją Obserwatorium,  Fundacją Bęc Zmiana, Fundacją Avant Art Festival, Chórem Kobiet Marty Górnickiej, Warsaw Dance Department, Miastem Gdańsk oraz warszawskimi domami kultury.

Współpraca z mediami w sektorze kultury (i nie tylko)

termin: informacja o terminie zostanie podana w późniejszym czasie

Jak zainteresować swoimi działaniami dziennikarzy, jak kształtować wizerunek swojej instytucji/organizacji w regionalnych oraz krajowych mediach? Na szkoleniu poznasz zasady wystąpień przed kamerą, reguły właściwego doboru informacji, formułowania wypowiedzi, prezentacji. Będzie też okazja do sprawdzenia siebie przed obiektywem i mikrofonem!

Prowadzący:

Mariusz Rytel – wieloletni dziennikarz radiowy i telewizyjny, prezenter w redakcji informacyjnej TVP 3 Białystok, właściciel agencji Studio Mariusz Rytel.

Zorganizowane szkolenia:

17.03.2022 – Komunikacja społeczna i wystąpienia publiczne – szkolenie